Forum www.cod4grom.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 COMPANY OF HEROS II Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Szakil
Kandydat
Kandydat



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:40, 01 Mar 2008 Powrót do góry

Kompania Braci: Na linii frontu (Company of Heroes: Opposing Fronts) - gra komputerowa z gatunku RTS osadzona w realiach II wojny światowej. Stworzona została przez studio Relic Entertainment i wydana na świecie przez THQ. Została w każdym wydaniu językowym jako pierwsza opatrzona naklejką portalu Games for Windows tworzonego przez Microsoft.

Jest to samodzielny dodatek do Company of Heroes czyli nie wymaga instalowania podstawowej wersji gry aby można było grać. Akcja gry rozpoczyna się w roku 1944. Dostępne są w niej dwie kampanie. W pierwszej dowodząc Brytyjczykami bedziemy musieli odbić Caen z rąk Niemców, natomiast w drugiej kampanii jako dowódca niemieckiej Kampfgruppe będziemy przeciwstawiać się Brytyjskiej Operacji Market Garden. Legenda [edytuj]

MP = Man Power A = Amunicja F = Paliwo

{X} / [X] – skrót pozwalający wykonać komendę z klawiatury


Komendy ogólne [edytuj]

H – stój A – ruch ofensywny G – atak na teren T – odwrót U – wyładuj jednostki R – uzupełnienie jednostek straconych w czasie walki Y – punkt zborny

Jednostki [edytuj]

Sztabowy wóz dowodzenia[F1]

ULEPSZENIA Sztabowego wozu dowodzenia


Zabezpieczenie Zbierania Zasobów {R} (250MP, 25F, 35 sec) Terytorium zabezpieczone przez tą ciężarówkę dowodzenia będzie generowało zwiększoną ilość amunicji , paliwa lub zasobów ludzkich. Przychody amunicji/paliwa dla punktu +5 zwiększają się z +8 na +14, dla punktu +10 zwiększają się z +18 na +26 oraz dla punktu +16 zwiększają się z +26 na +32.


Regulatory Prędkości {G} (150MP, 10F, 10 sec) Regulatory w silniku ciężarówki są zdejmowane poprzez polowe modyfikacje, powodując zwiększenie prędkości poruszania się pojazdów centrum dowodzenia. Wóz wsparcia – UMIEJĘTNOŚCI:


Mobilność {M} Umożliwienie przemieszczania się ciężarówki. Ciężarówka w stanie mobilności nie może produkować jednostek ani pozyskiwać zasobów. Czas przejścia w stan mobilności wynosi 10 sekund. Ponowne rozłożenie ciężarówki wymaga również 10 sekund.

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W SZTABOWYM WOZIE DOWODZENIA


Piechota {I} (450MP, T5, 35 sec) Przeciw piechocie i lekkim pojazdom. Buduje umocnienia obronne Piechota brytyjska to zacięci i dobrze wyszkoleni żołnierze posiadający szerokie możliwości specjalizacji (ulepszeń) pozwalających im na radzenie sobie z różnorodnymi zadaniami bojowymi.

Piechota – ULEPSZENIA:


Zwiad {E} (35A, 20 sec) Można wykorzystać karabin snajperski Lee Enfield Ulepszenie pozwalające na szybsze poruszanie się, lecz jednocześnie zmniejszające opancerzenie jednostki piechoty. Ponadto umiejętność dodaje wyszkolonego strzelca wyborowego.


Ręczny Karabin Maszynowy Bren {M} (75A, 30 sec) Lepsza skuteczność wobec piechoty i pojazdom RKM Bren dodaje piechocie bardzo potrzebnej siły ognia. Pozwala również spowolnić pojazdy wroga poprzez celny ich ostrzał.


Granatnik {N} (75A, 25 sec) Lepsza skuteczność wobec piechoty i piechoty w budynkach Piechota ulepszy swoje karabiny o możliwość wystrzeliwania granatów.

Piechota – UMIEJĘTNOŚCI:


Strzelec Wyborowy {D} (25A) wymagany Zwiad Wyszkolony strzelec wyborowy pojedynczym strzałem położy żołnierza wrogiej piechoty zarówno w otwartym terenie, jak i w budynku lub pojeździe.


Granat Dymny {S} (35A) wymagany Granatnik Piechota wyposażona w granatnik wystrzeli kilka pocisków dymnych pozwalających na osłonięcie własnych jednostek lub w celu zasłonięcia wrogich stanowisk ogniowych. Regeneracja umiejętności wynosi 30 sekund.


Zatrzymanie Pojazdu Wroga {V} (25) wymagany ręczny karabin maszynowy Bren Celny ostrzał z ręcznego karabinu maszynowego Bren. Powoduje oślepienie załogi wrogiego pojazdu uniemożliwiając jego natarcie.


Wycofanie do Pozycji Kapitana {W} Jednostka wycofuje się do aktualnej pozycji Kapitana. Regeneracja umiejętności wynosi 60 sekund.


Piechota – BUDOWA:


Budowa {B} / Okopy {T}(20 sec) Okopy dają świetną ochronę dla piechoty, w szczególności sprawdzają się w przypadku ostrzału artyleryjskiego. Jednak granaty i miotacze są bardzo niebezpieczne dla piechoty pozostającej w okopach.


Budowa {B} / Stanowisko CKM Vicker {H} (280MP, 3T, 30 sec) Dobrze umocnione stanowisko CKM Vickers umożliwiające oddawania podtrzymywanego ciężkiego ognia uziemiającego wrogą piechotę.


Budowa {B} / Stanowisko Moździerza {M} (280MP, 3T, 45 sec) Stanowisko moździerza zawiera 3-calowy moździerz mogący ostrzeliwać cele na dużą odległość.

Stanowisko Moździerza – UMIEJĘTNOŚCI:


Ostrzał z Moździerza / {B} Szybki ostrzał wybranego celu. Regeneracja 30 sekund.


Budowa {B} / Stacja Obsługi Rannych {C} (180MP, 15F, 25 sec) W stacji stacjonują sanitariusze, którzy ściągają z pola walki rannych żołnierzy. Przy zebraniu odpowiedniej ilości żołnierzy powstanie nowa jednostka piechoty. Jednostki będące w pobliżu stacji mogą być uzdrawiani przy wykorzystaniu zapasów medycznych.

Stacja Obsługi Rannych – UMIEJĘTNOŚCI:


Zapasy Medyczne / {M} (40A) Jednostki piechoty w zasięgu stacji zostaną uzdrowione po wykorzystaniu tej umiejętności. Umiejętność jest aktywna 30 sekund.


Porucznik / {L} (250MP, 15F, 1T, 40 sec) Dowódca. Zapewnia ofensywny bonus oraz mobilność Porucznik wspiera piechotę brytyjską w działaniach ofensywnych organizując silne natarcie i podnosi morale do walki w swoim obszarze działania. Jednostki piechoty są o wiele bardziej mobilne jeżeli w pobliżu znajduje się porucznik. UWAGA – Porucznik jest niezbędny, aby pozyskać kolejny pojazd bazy – Ciężarówkę Wsparcia Polowego / Field Support Truck

Porucznik – UMIEJĘTNOŚCI:


Heroiczne Natarcie Porucznik inicjuje natarcie będącej w pobliżu piechoty powodując zmniejszenie podatności na uziemienie (suppression) oraz zwiększając jej atrybuty ofensywne i defensywne.


Utrzymanie Dystansu Dowodzenia {P} Oficer będzie podążał za wybraną jednostkę w bezpiecznej odległości bojowej.


Wycofanie do Pozycji Kapitana {W} Jednostka wycofuje się do aktualnej pozycji Kapitana. Regeneracja umiejętności wynosi 60 sekund.


Transporter Bren {B} (280MP, 10F, 4T, 35 sec) Pojazd transportowy. Przeciw piechocie. Transporter Bren może przewozić piechotę lub oficera. Może zostać wyposażony w średni karabin maszynowy Vickers.

Transporter Bren – ULEPSZENIA:


Konwersja na ŚKM / {C} (50A, 30 sec) Konwersja dodaje do Transportera Bren średni karabin maszynowy Vickers, zapewniając mobilny karabin maszynowy. Transporter po dokonaniu ulepszenie nie będzie mógł przewozić piechoty.

Transporter Bren – UMIEJĘTNOŚCI:


Pociski Przeciwpancerne {P} (40A) wymagane ulepszenie – karabin maszynowy Vickers Załadowanie pocisków przeciwpancernych do karabinu maszynowego Vickers.


Samonaprawa Transportera Bren {E} (35A) Załoga transportera Bren dokona samodzielnie naprawy pojazdu.


Wóz wsparcia {F} (185MP, 30F, 70 sec) wymagany Porucznik (Sztabowy wóz dowodzenia) Produkcja: Saperów, Kapitana oraz lekkiego czołgu Stuart Ciężarówka Wsparcia Polowego koordynuje konstrukcję lekkiego czołgu Stuart oraz pozwala pozyskać Saperów i Kapitana.

Wóz wsparcia [F2]

ULEPSZENIA Wozu wsparcia


Zabezpieczenie Zbierania Zasobów {R} (250MP, 25F, 35 sec) Terytorium zabezpieczone przez tą ciężarówkę dowodzenia będzie generowało zwiększoną ilość amunicji lub paliwa. Przychody amunicji/paliwa dla punktu +5 zwiększają się z +8 na +14, dla punktu +10 zwiększają się z +18 na +26 oraz dla punktu +16 zwiększają się z +26 na +32.


Regulatory Prędkości {G} (150MP, 10F, 10 sec) Regulatory w silniku ciężarówki są zdejmowane poprzez polowe modyfikacje, powodując zwiększenie prędkości poruszania się pojazdów centrum dowodzenia.

Wóz wsparcia – UMIEJĘTNOŚCI:


Mobilność {M} Umożliwienie przemieszczania się ciężarówki. Ciężarówka w stanie mobilności nie może produkować jednostek ani pozyskiwać zasobów. Czas przejścia w stan mobilności wynosi 10 sekund. Ponowne rozłożenie ciężarówki wymaga również 10 sekund.

JEDNOSKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W Wozie wsparcia


Saperzy {S} (320MP, 4T, 30 sec) Budują ciężkie umocnienia. Dobrzy przeciw piechocie. Saperzy to bojowi inżynierowie mający możliwość specjalizacji, wykonywania zadań bojowych i budujących ciężkie umocnienia.

Saperzy – ULEPSZENIA:


PIAT {P} (75A, 30 sec) Skuteczne przeciw pojazdom i czołgom Saperzy otrzymują broń przeciwpancerną PIAT (Projector Infantry Anti Tank)


Sekcja Saperska {D} (50A, 20 sec) Możliwość podkładania ładunków wybuchowych i wykrywania min Saperzy specjalizują się w wygrywaniu min i podkładaniu ładunków wybuchowych niszczących różne przeszkody.


Eksperci Inżynierowie {X}(75A, 25 sec) Zdolność naprawy zamieniona na ponad-naprawę Saperzy specjalizują się naprawianiu pojazdów i struktur na polu walki.

Saperzy – UMIEJĘTNOŚCI:


Zasadzka PIAT {P} (35A) wymagane ulepszenie PIAT oraz bycie za osłoną Zasadzka PIAT umożliwia saperom wyposażonym w broń przeciwpancerną PIAT wejść w kamuflaż będąc za osłoną. Będą mogli wystrzelić kilka strzałów zanim zostaną zlokalizowani.


Ładunki Wybuchowe {D} (50A) wymagane ulepszenie - sekcja saperska Ładunki wybuchowe są skuteczne wobec budynków wroga. Podłożenie trwa około 5 sekund. Regeneracja umiejętności wynosi 60 sekund.


Ponadnaprawa {E} wymagane ulepszenie - eksperci inżynierowie Saperzy są wstanie naprawiać uszkodzenia szybciej. Ponadto naprawiona jednostka jest mocniejsza niż była przed uszkodzeniem.


Saperzy – BUDOWA:


Buduj {B} {T}(20 sec) Okopy dają świetną ochronę dla piechoty, w szczególności sprawdzają się w przypadku ostrzału artyleryjskiego. Jednak granaty i miotacze są bardzo niebezpieczne dla piechoty pozostającej w okopach.


Buduj {B} / Drut Kolczasty {W}


Buduj {B} / Worki z Piaskiem {S}


Buduj {B} / Miny {M} (25A) Miny dobrze się sprawdzają przy obronie wrażliwych pozycji.


Buduj {B} / Stanowisko 17-funtowego Działa Przeciwpancernego {A} (280M, 25F 3T, 30 sec) 17-funtowe działo przeciwpancerne jest chyba najgroźniejszym działem przeciwpancernym stosowanym na polu walki. Działo jest wielkie i powolne, co ogranicza jego wykorzystanie przeciw piechocie i lekkim pojazdom.

Stanowisko 17-funtowego Działa Przeciwpancernego – UMIEJĘTNOŚCI:


Pociski Przeciwpancerne (50A) Przez krótki okres czasu obsługa działa będzie ładować ultra-silne pociski APDS penetrujące pancerz wrogich jednostek. Umiejętność aktywna jest 15 sekund, regeneracja wynosi 30 sekund.


Ustawienie Działa {F} Stanowisko ma możliwość obrotu 360-stopni w celu zapobieżenia ataku z flanki lub od tyłu. Regeneracja umiejętności wynosi 5 sekund.


Działko Bofors 40mm {B} (280M, 15F, 3T, 45 sec) Działko Bofors 40mm jest niebezpieczną bronią przeciw nisko latającym samolotom i lekkim pojazdom. Jednak jego pociski są nieskuteczne wobec jednostkom pancernym. Działko również można skutecznie opuszczać, co pozwala na skuteczny ogień wobec piechoty.


25-Funtowa Haubica {H} (450M, 75F 10T, 60 sec) Duży zasięg, efektywna celność i dobra częstotliwość ognia są zaletami tego 25-funtowego działa.

25-Funtowa Haubica – UMIEJĘTNOŚCI:


Ostrzał {B} Wystrzelenie szybkiego ostrzału wysoko-wybuchowymi pociskami 25-funtowymi we wskazane miejsce. Regeneracja umiejętności wynosi 90 sekund.


Kapitan {C} (300MP, 35F, 1T, 60 sec) Dowódca. Zapewnia defensywny bonus Lekko uzbrojony kapitan daje znaczący bonus obronny jednostką i obiektom będącym w jego sektorze. UWAGA – Kapitan jest niezbędny, aby pozyskać kolejny pojazd bazy – Ciężarówkę Dowództwa Pancernego / Armor Command Truck

Capitan – UMIEJĘTNOŚCI:


Cel Victory {V} Cel victory to rozkaz dla całej ciężkiej artylerii (działa 25-funtowe i działa Priest) do równoczesnego ostrzelania wybranego punktu. Artyleria skierowana na wybrany cel nie będzie ograniczona swoim podstawowym zasięgiem. Artyleria posiadająca rozkazy kontr-ostrzału lub nadzorowania terenu nie włączy się do tego ostrzału. Regeneracja umiejętności wynosi 180 sekund. Wymaga 25-funtowego działa lub działa samobieżnego Priest.


Utrzymanie Dystansu Dowodzenia {P} Oficer będzie podążał za wybraną jednostkę w bezpiecznej odległości bojowej.


Lekki Czołg Stuart (T} (280MP, 45F, 6T, 45 sec) Dobry przeciw lekkim pojazdom Czołg Stuart jest wykorzystywany przez prawie wszystkie siły aliantów. Jest zbyt lekko opancerzony, aby stawać do walki z ciężką bronią pancerną. Jednak jego prędkość sprawia, iż świetnie się sprawdza w roli zwiadowczej. Może wystrzelić pocisk kanister, który jest śmiertelny dla wrogiej piechoty.

Lekki Czołg Stuart – ULEPSZENIA:


Dowódca Czołgu {T} (10A, 10 sec) Dowódca czołgu będzie obserwował pole bitwy, zwiększając pole widzenia czołgu.

Lekki Czołg Stuart – UMIEJĘTNOŚCI:


Wystrzelenia pocisku odłamkowego {F} (75A) Ładuje główne działo 37mm czołgu Stuart pociskiem odłamkowym, który można wystrzelić we wrogą piechotę powodując rozpylenie wielu śmiertelnych odłamków. Regeneracja umiejętności wynosi 75 sekund.

WóZ DOWODZENIA SIł PANCERNYCH [F2]

ULEPSZENIA ARMOR COMMAND TRUCK


Zabezpieczenie Zbierania Zasobów / Secured Resourcing {R} (250MP, 25F, 35 sec) Terytorium zabezpieczone przez tą ciężarówkę dowodzenia będzie generowało zwiększoną ilość amunicji lub paliwa. Przychody amunicji/paliwa dla punktu +5 zwiększają się z +8 na +14, dla punktu +10 zwiększają się z +18 na +26 oraz dla punktu +16 zwiększają się z +26 na +32.


Regulatory Prędkości / Speer Governors {G} (150MP, 10F, 10 sec) Regulatory w silniku ciężarówki są zdejmowane poprzez polowe modyfikacje, powodując zwiększenie prędkości poruszania się pojazdów centrum dowodzenia.

ARMOR COMMAND TRUCK – UMIEJĘTNOŚCI:


Mobilność {M} Umożliwienie przemieszczania się ciężarówki. Ciężarówka w stanie mobilności nie może produkować jednostek ani pozyskiwać zasobów. Czas przejścia w stan mobilności wynosi 10 sekund. Ponowne rozłożenie ciężarówki wymaga również 10 sekund.

JEDNOSKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W ARMOR COMMAND TRUCK


Cromwell {C} (400MP, 70F, 8T, 45 sec) Dobry przeciw piechocie i czołgom Czołg Cromwell posiada działo 75mm, dobry pancerz oraz potężny silnik V12. Cromwell posiada zdolności bojowe porównywalne z czołgiem M4 Sherman, ale jego niższy profil powoduje, iż trudniej go trafić.

Cromwell – ULEPSZENIA:


Dowódca Czołgu / Tank Crew Commander {T} (10A, 10 sec) Dowódca czołgu będzie obserwował pole bitwy, zwiększając pole widzenia czołgu.

Cromwell – UMIEJĘTNOŚCI:


Prędkość Okrążania / Flank Speed {F} (25A) Załoga czołgu zwiększy przyspieszenie i prędkość maksymalną czołgu do granic możliwości. Umiejętność jest aktywna 30 sekund. Regeneracja umiejętności wynosi 30 sekund.


Czołg Dowodzenia Cromwell / Cromwell Command Tank {T} (300MP, 50F, 8T, 60 sec) Dowódca. Poprawia efektywność będących w pobliżu innych czołgów. Nieuzbrojony Nieuzbrojony czołg dowodzenia Cromwell posiada działo-atrapę, aby ukryć swoje właściwości przed wrogiem. Potężne radia umożliwiają komunikację z innymi czołgami oraz ich koordynację na polu bitwy.

Czołg Dowodzenia Cromwell – ULEPSZENIA:


Dowódca Czołgu / Tank Crew Commander {T} (10A, 10 sec) Dowódca czołgu będzie obserwował pole bitwy, zwiększając pole widzenia czołgu.

Czołg Dowodzenia Cromwell – UMIEJĘTNOŚCI:


Prędkość Okrążania / Flank Speed {F} (25A) Załoga czołgu zwiększy przyspieszenie i prędkość maksymalną czołgu do granic możliwości. Umiejętność jest aktywna 30 sekund. Regeneracja umiejętności wynosi 30 sekund.


Utrzymanie Dystansu Dowodzenia / Maintain Command Range {P} Czołg będzie podążał za wybraną jednostkę w bezpiecznej odległości bojowej.


Sherman Firefly {F} (420MP, 100F, 10T, 65 sec) wymagany czołg dowodzenia Cromwell Świetna broń przeciw czołgom Dodanie potężnego 17-funtowego działa przeciwpancernego do standardowego Sherman stworzyło czołg FireFly. Pozwoliło to wreszcie Brytyjczykom na wprowadzenie na pole walki czołg mogący niszczyć ciężką broń pancerną wroga na dużą odległość.

Sherman Firefly – ULEPSZENIA:


Dowódca Czołgu / Tank Crew Commander {T} (10A, 10 sec) Dowódca czołgu będzie obserwował pole bitwy, zwiększając pole widzenia czołgu.

PANZER ELITE (PATCH 2.103) [edytuj]

Legenda [edytuj]

MP = Man Power A = Amunicja F = Paliwo

{X} / [X] – skrót pozwalający wykonać komendę z klawiatury


Komendy ogólne [edytuj]

H – stój A – ruch ofensywny G – atak na teren T – odwrót U – wyładuj jednostki R – uzupełnienie jednostek straconych w czasie walki Y – punkt zborny


Jednostki [edytuj]

Sztab (HQ) [F1]

ULEPSZENIA – SZTAB (HQ)


Ulepszenie – Granaty Zapalające / Incendiary Grenades [N] (120MP, 20F) Przeciw piechocie i piechocie w budynkach. Wyposaża większość piechoty w granaty zapalające, które będą paliły pewien obszar przez pewien czas.


Ulepszenie – Operacje Obronne / Defensive Opperations [D] (100MP, 20F) Ulepszenie terytorium bazy pozwalające na doładowanie wszystkich zdolność Panzer Elite oraz leczenie rannych jednostek piechoty


Ulepszenie – Grupa Bojowa Panter / Activate Panther Battlegroup (120MP, 20F) Wymaga ulepszenia Kompanii Bojowej, Dowództwa Niszczycieli Czołgów oraz Dowództwa Wsparcia Pancernego Pozwala na pozyskanie dwóch czołgów typu Pantera w celu wsparcia działań ofensywnych.


Grupa Pancerna Panter / Panther Battle Group (1000MP, 24T) Dwa czołgi typu Pantera pojawią się spoza mapy w celu wsparcia ofensywy. Grupa dostępna jest dla każdej doktryny po dokonaniu odpowiednich ulepszeń (opisanych powyżej). Wymaga, aby dokonać ulepszenia w Sztabie "Grupa Bojowa Panter"

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W HQ


Pojazd gąsienicowy Kettenrad [S] / (165MP, 1T) Jednostka zwiadowcza mająca możliwość zajmowania terenu Nieuzbrojony pojazd gąsienicowy jest szybką jednostką zwiadowczą potrafiącą zlokalizować miny i wrogich snajperów.

KETTENRAD – UMIEJĘTNOŚCI:


Podstawowe Naprawy / Rudimentary Repair [E] Niskiej jakości naprawa czołgów lub konstrukcji za nominalny koszt zasobów. Umiejętność dostępna jest na początku gry przed wybraniem doktryny i pozostaje dostępna przy wyborze doktryny Tank Destroyer, jednak przestaje być dostępna w przypadku wyboru doktryny Luftwaffe lub Scorched Earth W przypadku dokonania ulepszenia „zaawansowane naprawy” w kompanii bojowej (Kampfgruppe Kompanie) Kettenrad będzie miał możliwość dokonywania zaawansowanych napraw.


Pułapki / Body Traps [Y] Wymaga: Scorched Earth Tactics Umieszcza przy punktach na mapie bomby pułapki, które zostaną odpalone przez wrogie jednostki. Regeneracja umiejętności wynosi 120 sec przy wybraniu doktryny Scorched Earth. Natomiast przy wybraniu umiejętności „zastawianie pułapek w punkcie strategicznym” w ramach doktryny Scorched Earth regeneracja wynosi 10 sec.


Kamuflaż / Camouflage [C] Wymaga: Luftwaffe Tactics Jednostki w kamuflażu mogą być zlokalizowane przez wroga tylko, gdy oddadzą ogień lub z bardzo bliskiej odległości. Jednostka w kamuflażu porusza się wolniej.


Grenadierzy Pancerni / Panzer Grenadiers [G] (255MP, 3T, 35 sec) Dobrzy w dużych ilościach Grenadierzy Pancerni są twardą i wszechstronną piechotą wyćwiczeni do współdziałania z pojazdami wsparcia w szybkich atakach.

GRENADIERZY PANCERNI – ULEPSZENIA:


Ulepszenie Gewehr 43 Package [G] (50A) Jednostka otrzymuje dwa karabiny Gewehr 43, posiadające świetną skuteczność na dużą odległość. Ulepszenie jest dostępne od razu od rozpoczęcia gry.


Ulepszenie MP 44 [u] (75A) Jednostka otrzymuje karabin MP44, który posiada dużą siłę ognia na bliską i średnią odległość. Wymaga zbudowania dowództwa niszczycieli czołgów (Panzer-Jager Kommand)


Ulepszenie PanzerSchreck [P] (75A) Jednostka otrzymuje broń przeciwpancerną PanzerSchreck. Wymaga ulepszenia kompanii bojowej (Kampfgruppe Kompanie)


GRENADIERZY PANCERNI – BUDOWA BUDYNKÓW BAZY [B]:


Budowa Kompanii Logistycznej / Logistik Kompanie [L] (220MP, 20F)


Budowa Kompanii Bojowej / Kampfgruppe Kompanie [K] (220MP, 20F)


Budowa Dowództwa Niszczycieli Czołgów / Panzer-Jager Kommand [J] (220MP, 20F)


Budowa Dowództwa Pancernego / Panzer-Support Kommand [J] (220MP, 20F)


GRENDIERZY PANCERNI – PODSTAWOWE NAPRAWY [E]: Niskiej jakości naprawa czołgów lub konstrukcji za nominalny koszt zasobów. W przypadku dokonania ulepszenia „zaawansowane naprawy” w kompanii bojowej (Kampfgruppe Kompanie) Grenadierzy Pancerni będą mieli możliwość dokonywania zaawansowanych napraw.

GRENADIERZY PANCERNI – UMIEJĘTNOŚCI:


Rzut Granatem Zapalającym / Throw Incendiary Grenade [N] (15A) Oddział rzuci granat zapalający, który będzie palił się na danym obszarze przez pewien okres czasu. Regeneracja = 5 sec. Wymaga ulepszenia granaty zapalające w Sztabie (HQ)


Rzut Granatem Przeciwczołgowym / Throw Anti-Tank Grenade [K] (20A) Rzut granatem skutecznym przeciw czołgom. Granat ten jest nieskuteczny wobec piechoty za osłoną. Regeneracja = 5 sec. Wymaga ulepszenia granaty przeciwczołgowe w kompani logistycznej (Logistyk Kompanie)


Ogień Zaporowy / Suppressive Volley Fire [V] (20A) Szybki ogień karabinowy z G43 przygwoździ nieprzyjaciela do ziemi i na krótki czas spowolni jego prędkość poruszania się. Regeneracja = 240 sec. Wymaga ulepszenia Gewehr 43


Ulepszenie – Stacja Medyczne / Upgrade to Medical Stadion [B] (260MP, 30 sec) Ulepszenie pozwala zamienić budynek w stację medyczną leczącą ranne jednostki piechoty będące w pobliżu oraz umożliwiającą uzupełnianie jednostek.


Sprint [S] (aktywny 15 sec, regeneracja 45 sec) Ulepszenie – daje jednostkom piechoty (Grenadierom Pancernym, Szturmowym Grenadierom, Piechocie Niszczycieli Czołgów, Fallschirmjagerom oraz Jednostkom Piechoty Luftwaffe) umiejętność szybszego poruszania się przez określony czas (15 sec). UWAGA - umiejętność wymaga dokonania 6 ulepszeń: zaawansowane naprawy, granat przeciwpancerny, przyspieszone zajmowanie terenu, grupowy zeal, zwiększenie liczby jednostek w drużynie oraz sierżant weteran

KOMPANIA LOGISTYCZNA / LOGISTIK KOMPANIE [F2]

ULEPSZENIA KOMPANII LOGISTYCZNEJ


Ulepszenie – Zwiększenie liczby jednostek / Increase Squad Sizes {I} (160MP, 25F, 35 sec). Zwiększa liczebność jednostek piechoty do czterech żołnierzy: Grenadierów Pancernych, Szturmowych Grenadierów oraz Niszczycieli Czołgów


Ulepszenie – Granaty Przeciwczołgowe / Anti-Tank Grenades [A] (150MP, 20F, 35sec) Daje granaty przeciwczołgowe następującym jednostkom piechoty: Grenadierzy Pancerni, Szturmowi Grenadierzy oraz Piechota Niszczycieli Czołgów.

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W KOMP. LOGISTYCZNEJ


Wóz Zwiadowczy / Scout Car [S] (220MP, 2T, 40 sec) Skuteczny przeciw snajperom, może zajmować teren Sdkfz 221 Wóz Zwiadowczy posiada dużą mobilność i prędkość. Jest uzbrojony w CKM MG42. Wóz Zwiadowczy może toczyć walkę z lekkimi jednostkami wroga oraz zajmować teren.

WÓZ ZWIADOWCZY – ULEPSZENIA:


Ulepszenie – Logistyka / Logistik Upgrade [L] (40A, 20 sec) Umożliwia zajęcie i zablokowanie wybranych sektorów mapy.

WÓZ ZWIADOWCZY – UMIEJĘTNOŚCI:


Zabezpieczenie Sektora / Secure Sector [S] (rozstawianie 10 sec, składanie 5 sec) Umiejętność wymaga ulepszenia - Logistyka Koncentracja załogi pojazdu na zbieraniu zasobów spowoduje zwiększenie wpływu zasobów z sektora. Jednak pojazd będzie unieruchomiony na czas zabezpieczania terenu do czasu anulowania tej funkcji. Przychód z paliwa/amunicji +5 zwiększa do +8, z paliwa/amunicji +10 zwiększa do +18, z paliwa/amunicji +16 zwiększa do +26.


Transporter Amunicji / Munitions Halftrack [M] (220MP, 25F, 4T, 30 sec) Zmniejsza czas regeneracji umiejętności Wóz ten jest specjalnie wyposażony, aby dostarczać amunicji na linii frontu. Piechota i pojazdy w zasięgu tego wozu szybko regenerują swoje umiejętności związane z wykorzystaniem amunicji.

TRANSPORTER AMUNICJI – UMIEJĘTNOŚCI:


Utrzymanie Zasięgu Wsparcia / Maintain Support Range [M] Pojazd zapewnia wsparcie utrzymując bezpieczną odległość za wyznaczonym oddziałem.


Goliath [G] (125A, 5 sec) Transporter wypuszcza Goliata. Detonacja goliata = D. Regeneracja produkcji goliata = 90 sec.


Wóz Radiowy „Vampire” / Funkwagen „Vampire” Halftrack [V] (220MP, 4T, 45 sec) Kradnie zasoby wroga Potężne radia 250/3 stanowią wyposażenie tego wozu, umożliwiając przechwycenie sygnałów wroga oraz zakłócanie ich linii dostaw. Ten pojazd drenuje zasoby z sektorów wroga, w których się znajduje. Nie posiada własnej broni, a więc będąc na terytorium wroga musi być wspierany przez inne jednostki.

WÓZ RADIOWY – UMIEJĘTNOŚCI:


Kradnięcie Zasobów / Steal Resources [S] (rozstawienie/składanie 3 sec) Wykradanie zasobów z terenu przejętego przez wroga.

KOMPANIA BOJOWA / KAMPFGRUPPE KOMPANIE [F3]

ULEPSZENIA KOMPANII BOJOWEJ


Ulepszenie Kompani Bojowej / Kampfgruppe Kompanie Upgrade [U] (160MP, 35F, 40 sec) Pozwala na uzyskanie Piechoty Niszczycieli Czołgów Ulepszenie pozwala na uzyskanie PanzerSchrecków przez Grenadierów Pancernych oraz umożliwia pozyskanie Piechoty Niszczycieli Czołgów.


Ulepszenie – przyspieszenie zajmowania terenu przez Grenadierów / Increase Grenadier Capture Rate [C] (160MP, 20F, 35 sec) Przyspiesza zajmowanie terenu przez jednostki piechoty: Grenadierzy Pancerni, Szturmowi Grenadierzy oraz Piechota Niszczycieli Czołgów


Ulepszenie – Zaawansowane Naprawy / Advanced Repair [E] (220MP, 35F, 35 sec) Ulepszenie zdolności naprawy jednostek piechoty: Grenadierów Pancernych, Szturmowych Grenadierów oraz Piechoty Niszczycieli Czołgów.

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W KOMP. BOJOWEJ


Transporter Piechoty / Infantry Halftrack [H] (240MP, 15F, 4T, 45 sec) Jednostka przeciw piechocie Transporter SdKfz 250 to lekki pojazd mający możliwość przewożenia ludzi. Może również uzupełniać piechotę na polu walki.


Transporter Gąsienicowy z Moździerzem / Mortar Halftrack [M] (240MP, 40F, 4T, 45 sec) Jednostka przeciw piechocie Transporter posiadający zamontowany ciężki moździerz 81 mm. Załoga może dokonywać ostrzału posiadając dobrą osłonę przeciw broni lekkiej.

TRANSPORTER Z MOŹDZIERZEM – UMIEJĘTNOŚCI:


Ostrzał z Moździerza / Mortar Barrage [B] Regeneracja umiejętności 30 sec


Pocisk Zapalający / Incendiary Barrage [N] (25A) Regeneracja umiejętności 120 sec. W przypadku znajdowania się przy Sztabie z ulepszeniem „operacje obronne” lub przy Transporterze z Amunicją regeneracja wynosi 0 sec.


Wyłącz Swobodny Ostrzał / Hold Fire [F] (uruchomienie/wyłączenie 3 sec) Moździerz przestanie strzelać bez rozkazu i będzie ostrzeliwał cele nieprzyjaciela wyłącznie po wydaniu polecenia.


Piechota Niszczycieli Czołgów / Tank Buster Heavy Infantry [G] (390MP, 4T, 35 sec) Jednostka przeciw czołgom Jednostka ciężkiej piechoty Panzer Elite wyposażona w PanzerSchreck gotowa do walki z pojazdami wroga. Piechota Niszczycieli Czołgów ma takie same umiejętności jak Grenadierzy Pancerni w zakresie: Budowania {B}, Naprawy [E], Rzutu Granatu Zapalającego [N] oraz Rzutu Granatu Przeciwpancernego [K], jak również zakładania w budynkach stacji medycznej {B}. Wymaga ulepszenia kompanii bojowej (Kampfgruppe Kompanie)

DOWÓDZTWO NISZCZYCIELI CZOŁGÓW / PANZER-JAGER COMMAND [F4] Wymaga kompani logistycznej lub kompani bojowej


ULEPSZENIA DOWÓDZTWA NISZCZYCIELI CZOŁGÓW


Ulepszenie Dowództwa Jager / Jager Kommand Upgrade [U] (200MP, 40F, 45 sec) Udostępnia Niszczyciel Czołgów Marder III


Ulepszenie – Group ZEAL [Z] (240MP, 40F, 35 sec) Grenadierzy Pancerni, Szturmowi Grenadierzy oraz Piechota Niszczycieli Czołgów są bardziej skuteczni, gdy walczą w grupie.

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W DOWÓDZTWIE NISZCZYCIELI


Grenadierzy Szturmowi /Assult Grenadier Heavy Infantry [G] (360MP, 4T, 35 sec) Jednostka przeciw piechocie Jednostka ciężkiej piechoty Panzer Elite są wyposażeni i wyszkolenie do zadań szturmowych. Są wyposażeni w szturmowy karabin MP44. Grenadierzy Szturmowi mają takie same umiejętności jak Grenadierzy Pancerni w zakresie: Budowania {B}, Naprawy [E], Rzutu Granatu Zapalającego [N] oraz Rzutu Granatu Przeciwpancernego [K], jak również zakładania w budynkach stacji medycznej {B}.


Samochód Opancerzony / Armored Car [C] (255MP, 25F, 4T, 55 sec) Jednostka przeciw piechocie Samochód Opancerzony Sdkfz 222 łączy dużą prędkość z poruszaniem się w każdym terenie oraz działkiem 20mm skutecznie niszczącym piechotę.

SAMOCHÓD OPANCERZONY – UMIEJĘTNOŚCI:


Overdrive [R] (25A) Poruszanie się pojazdu na maksymalnych obrotach. Umiejętność aktywna 30 sec, regeneracja 30 sec.


Niszczyciel Czołgów Marder III / Marder III Tank Hunter [T] / (300MP, 40F, 8T, 45 sec) Jednostka przeciw czołgom Marder III posiada potężne działo przeciwpancerne Pak40 75mm na podwoziu 38t. Do jego słabości należy jednak trudność w naprowadzaniu działa na cel oraz słaba ochrona załogi. Dostępny dopiero po uzyskaniu ulepszenia Dowództwa Wsparcia Niszczycieli Czołgów

MARDER III – UMIEJĘTNOŚCI:


Unieruchomienie działa / Site Main Gun [E] Zwiększenie siły ognia kosztem utraty mobilności. Aktywacja 10 sec, deaktywacja 5 sec.

DOWÓDZTWO WSPARCIA PANCERNEGO / PANZER SUPPORT COMMAND [F5] Wymaga kompani logistycznej lub kompani bojowej

ULEPSZENIA DOWÓDZTWA PANZERNEGO


Ulepszenie Dowództwa Wsparcia / Support Command Upgrade [U] (200MP, 60F, 50 sec) Udostępnia czołg Panzer IV.


Ulepszenie – Sierżant Weteran / Veteran Sergeant (V) (240MP, 40F, 35 sec) Ulepszenie dla jednostek piechoty: Grenadierów Pancernych, Szturmowych Grenadierów oraz Niszczycieli Czołgów uzupełniających ich o sierżanta, który zwiększa otrzymywane doświadczenie jednostki (veternacy) oraz zmniejsza możliwość uziemienia przez wrogi ostrzał.

JEDNOSTKI DOSTĘPNE DO BUDOWY W DOWÓDZTWIE PANZERNYM


Lekki Transporter Przeciwpancerny / Light AT Halftrack [H] (260MP, 20F, 6T, 45 sec) Posiada małe ale celne działko przeciwpancerne 37mm w miejsce CKM. Ten pojazd może wykorzystać swoją celność, aby trafić piechotę oraz w szczególności skupia się na trafieniu układu jezdnego czołgów i innych pojazdów w celu ich unieruchomienia.

TRANSPORTER PRZECIWPANCERNY – UMIEJĘTNOŚCI:


Uszkodzenie Gąsienić / Tread Breaker [B] (25A) Pojazd będzie ostrzeliwał układ jezdny pojazdów i czołgów wroga w celu ich unieruchomienia.


Skoncentrowany Ogień / Focused Firing [F] (30A) Strzelec zwiększa precyzję pocisków poprzez dokładne wycelowanie każdego strzału. Powoduje to spowolnienie prędkości oddawania ognia, ale pozwala na trafienie nawet poruszającej się jednostki wroga, w tym jednostki piechoty. Umiejętność aktywna 30 sec, regeneracja 210 sec. W przypadku znajdowania się przy Sztabie z ulepszeniem „operacje obronne” lub przy Transporterze z Amunicją regeneracja wynosi 0 sec.


Tygrys Naprawczy / Bergetiger Repair and Recovery Vehicle [B] (400MP, 50F, 10T, 45 sec) Odzyskuje zniszczone pojazdy. Również naprawia czołgi i inne pojazdy.

BERGETIGER – UMIEJĘTNOŚCI:


Zaawansowana Naprawa / Advanced Repair [E] Wysokiej jakości naprawa czołgów lub konstrukcji za nominalny koszt zasobów.


Odzyskuj Wraki / Recover Wreck [E] Odzyskiwanie wraków zniszczonych pojazdów.


Czołg Panzer IV / Panzer IV Infantry Support Tank [P] (420MP, 60F, 8T, 55 sec) Jednostka przeciw piechocie Czołg Panzer IV jest uzbrojony w krótkolufowe działo 75mm niskiej prędkości skuteczne przeciw celom miękkim (piechota) lecz mało skutecznym przeciw jednostkom opancerzonym. Dostępny dopiero po uzyskaniu ulepszenia Dowództwa Wsparcia Pancernego

PANZER IV – ULEPSZENIA:


Ulepszenie – MG42 [M] (75A, 25 sec)


Ulepszenie – Pancerz Boczny / Armor Skirts [S] (75A, 25 sec)

PANZER IV – UMIEJĘTNOŚCI:


Szybkostrzelność / Rapid Fire [R] Cała załoga czołgu koncentruje się na przyspieszeniu oddawania strzałów kosztem unieruchomienia czołgu na czas prowadzenia szybkiego ostrzału. Aktywowanie/deaktywowanie 10 sec.

VETERANCY (DOŚWIADCZENIE BOJOWE)

Doświadczenie bojowe jednostki Panzer Elite (piechota, pojazdy, czołgi) zdobywają w czasie walki. Można wtedy ulepszyć do wyboru: umiejętności ataku lub umiejętności obrony klikając na odpowiednią ikonę ulepszenia w menu danej jednostki. Po kilku chwilach jednostka uzyskuje wybrane ulepszenie. Są trzy poziomy doświadczenia bojowego. Dla każdego poziomu można wybrać albo umiejętność ataku albo umiejętność obrony.
wźełem to z wikipedi
Zobacz profil autora
~[|Raptor|]~
Kandydat
Kandydat



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chełm

PostWysłany: Sob 17:48, 01 Mar 2008 Powrót do góry

Dodatek nie ma w tytule "II" o ile mi sie wydaje więc nazwa tematu niepoprawna ;] grałem w "jedynkę"
Zobacz profil autora
Szakil
Kandydat
Kandydat



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:23, 01 Mar 2008 Powrót do góry

~[|Raptor|]~ napisał:
Dodatek nie ma w tytule "II" o ile mi sie wydaje więc nazwa tematu niepoprawna ;] grałem w "jedynkę"

tak ale mi chodziło że to tak jaby druga część tak naprawde się nazywa "kompania braci na lini frontu (company of herose oposing fronts)
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)